Εκπαιδευτήρια Γείτονα
  • Αρχική
  • Το Σχολείο μας
    • Μήνυμα της Διεύθυνσης
    • Ίδρυση - Εγκαταστάσεις
    • Φιλοσοφία - Κανόνες λειτουργίας
    • Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου
    • Δημοσιεύσεις-Press-Media >
      • Δημοσιεύσεις
      • Press
      • Media
    • Ευχαριστίες
  • Εκπαίδευση
    • Παιδικός Σταθμός >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Μορφωτικές επισκέψεις
    • Νηπιαγωγείο >
      • Ευτυχισμένα παιδιά κατακτούν τη γνώση
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα
      • Τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο
      • Πληροφορική
      • «Παιδία παίζει… και μαθαίνει»
      • Μορφωτικές και Ψυχαγωγικές Επισκέψεις
      • Σχολείο και οικογένεια
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Δημοτικό >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Πρόγραμμα Σπουδών >
        • Ελληνικά
        • Μαθηματικά
        • Φυσικές Επιστήμες
        • Ιστορία
        • Θρησκευτικά
        • Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή
        • Πληροφορική
        • Αισθητική Αγωγή
        • Ξένες Γλώσσες
        • Φυσική Αγωγή
      • Βιωματική μάθηση >
        • Σκοπός του Βιωματικού Σχολείου
        • Ταξίδι στο χώρο και το χρόνο
        • Εμπειρίες Συγκομιδής Καρπών
        • Περιηγήσεις μαθητών
        • Σελίδες από την Ελληνική Ιστορία
        • Οικοδεσμός
      • Διαγωνισμοί >
        • «Οδυσσέας Ελύτης»
        • Αριθμοδρομίες
        • Κατασκευές Φυσικών Επιστημών
      • Βιβλιοδρομίες >
        • Τι είναι οι Βιβλιοδρομίες
        • Δικαίωμα και όροι συμμετοχής
        • Χρόνος και τόπος διεξαγωγής
        • Βράβευση των διαγωνιζομένων
        • Κατάλογος βιβλίων
        • Δηλώσεις συμμετοχής
        • Θέματα προηγούμενων ετών
        • Χορηγοί Βιβλιοδρομιών
        • Αποτελέσματα 2019
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
    • Γυμνάσιο >
      • «Ένα παράθυρο στον κόσμο»
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Ωρολόγιο πρόγραμμα
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Αισθητικής Αγωγής
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Βιωματική μάθηση
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • Γενικό Λύκειο >
      • Εκπαιδευτική φιλοσοφία
      • Προγράμματα >
        • Α' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Α' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Β' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Β' Λυκείου Εμβαθύνσεις
        • Γ' Λυκείου Υποχρεωτικό πρόγραμμα
        • Γ' Λυκείου Εμβαθύνσεις
      • Ακαδημαϊκά τμήματα >
        • Τμήμα Ανθρωπιστικών Επιστημών
        • Τμήμα Μαθηματικών
        • Τμήμα Φυσικών Επιστημών
        • Τμήμα Κοινωνικών-Οικονομικών Επιστημών
        • Τμήμα Πληροφορικής
        • Τμήμα Ξένων Γλωσσών
        • Τμήμα Φυσικής Αγωγής
      • Συμβουλευτική υποστήριξη
      • Πολιτιστικές εκδηλώσεις - δράσεις
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2020
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2019
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2018
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2017
      • Αποτελέσματα εξετάσεων 2016
      • Εγκύκλιος για άτομα με σοβαρές παθήσεις
      • Αναθέσεις εξορμήσεων
    • International Baccalaureate >
      • International Baccalaureate Diploma Programme
      • Geitonas School IBDP
      • Courses and Faculty
      • Enrollment
      • Vacancies
      • Contact
    • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
      • Εισαγωγή
      • Εξ Αποστάσεως Πρόγραμμα Επιμόρφωσης
  • Σχολική ζωή
    • 1821: 200 χρόνια >
      • Εισαγωγή
      • Χρονογραμμή
      • Συνεντεύξεις
      • Λευκώματα
      • Διαγωνισμός
      • Βιβλιογραφία
      • Άρθρα
    • Μένουμε σπίτι - Αθλούμαστε - Παίζουμε >
      • Εισαγωγή
      • Παιδικός Σταθμός - Νηπιαγωγείο - Δημοτικό
      • Γυμνάσιο - Λύκειο
      • Προθέρμανση - Διατάσεις - Αποθεραπεία
    • Προαιρετικές δραστηριότητες
    • Μουσική Σχολή >
      • Γενικά
      • Τμήμα Κλασικής Μουσικής
      • Τμήμα Σύγχρονης Μουσικής
      • Ελεύθερη Μουσική Δημιουργία
      • Προετοιμασία για Πανεπιστήμια
      • Εκδηλώσεις (Photo Gallery)
    • Εκπαιδευτικές δράσεις >
      • Forensics - MUN - EYP
      • Σταθμοί στην Ιστορία της Ευρώπης
      • Λογοτεχνικό Εργαστήριο
      • Μαθητική Ομάδα Βιοηθικής Έρευνας
      • UNESCO ASPnet
      • Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών EUSO
      • Επίσκεψη στο CERN - EPFL
      • Περιβαλλοντική ομάδα
      • Κέντρο Διά Βίου Μάθησης >
        • Εισαγωγή
        • Ερωτηματολόγιο συναδέλφων εκπαιδευτικών
        • Ερωτηματολόγιο γονέων, συνεργατών και φίλων
    • Αριστεία-Βραβεία
    • Πολιτιστικές Δραστηριότητες >
      • Θεατρική Ομάδα
      • Χορωδίες - Ορχήστρες
      • Μουσικά Σύνολα
      • Ομάδα φωτογραφίας
      • Μουσικές Ματιές
    • Αθλητικές Δραστηριότητες >
      • Εσωτερικά πρωταθλήματα
      • «Ζούμε σε σκηνές - Γνωρίζουμε τη φύση»
      • Βρεφική Κολύμβηση
    • Φυσιολατρικές εξορμήσεις
    • Τμήμα Συμβουλευτικής >
      • Στοχοθεσία
      • Συμβουλευτική
      • Επαγγελματικός Προσανατολισμός
      • Κοινωνικο-συναισθηματική μάθηση
      • Κύκλοι Συνάντησης Γονέων
    • Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης >
      • Γραμματεία Εκπ. Έρευνας και Ανάπτυξης
      • Επιστημονική Ημερίδα
      • Εκδόσεις/Δημοσιεύσεις >
        • Βιβλία ή Τεύχη σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Άρθρα σε Επιστημονικά Περιοδικά
        • Κεφάλαια σε Βιβλία
        • Εργασίες σε Πρακτικά Συνεδρίων
        • Παρουσιάσεις σε Συνέδρια
        • Διδακτικό Έργο στην Ανώτατη Εκπαίδευση
    • Βιβλιοθήκη >
      • Κατάλογος - Γενικές πληροφορίες
      • Πληροφοριακή παιδεία >
        • Γενικά
        • Αναζήτηση στον κατάλογο
        • Αξιολόγηση πηγών
      • Βιβλιογραφία και παραπομπές
      • Ηλεκτρονικές πηγές
      • Συλλογές >
        • Βιβλιογραφικό δελτίο
        • Πολυμεσικά βιβλία
        • Προτάσεις παιδικών βιβλίων
      • Πληροφορίες για τον COVID-19
      • Στατιστικά Βιβλιοθήκης
      • Χρήσιμοι σύνδεσμοι >
        • Κανονισμός λειτουργίας
        • Πολιτική αποδοχής δωρεών
        • Πολιτική ανάπτυξης συλλογής
  • Ακαδημαϊκή εξέλιξη
    • Γραφείο Σπουδών
    • Επαγγελματικός Προσανατολισμός >
      • Γενικές Πληροφορίες
      • Α΄ και Β΄ Γυμνασίου
      • Γ΄ Γυμνασίου
      • Α΄ Λυκείου
      • Β΄ και Γ΄ Λυκείου
    • Πρόγραμμα Απόκτησης Εργασιακής Εμπειρίας >
      • Το Πρόγραμμα
      • Έντυπα Προγράμματος
      • Ηλεκτρονική Φόρμα Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος
      • Εντυπώσεις
    • Παρατηρητήριο Αποφοίτων >
      • Παρατηρητήριο Αποφοίτων
      • Keep in touch!
  • Νέα
  • Επικοινωνία
  • Start
  • Education
    • Philosophy
    • Consultancy and Psychology
    • International Baccalaureate (En) >
      • International Baccalaureate Diploma Programme (En)
      • Geitonas School IBDP (En)
      • Courses and Faculty (En)
      • Enrollment (En)
      • Contact En)
  • Culture
    • Culture (Introduction)
    • Library
    • Alumni Association
    • Scholarships
    • GREECE! This is my country!
    • Environmental Group
  • Scientific Work
  • Student Safety
  • Contact
  • Startseite
  • Ausbildung
    • Philosophie
    • Ausbildungsstufen
    • Beratung und psychologische Unterstützung
    • Geitonas Schule Mitglied des Partnerschulnetzes
  • Kultur
    • Einführung
    • Bibliothek
    • Verein der Ehemaligen
    • Stipendien
    • GRIECHENLAND! Das ist meine heimat!
  • Wissenschaftliches Werk
  • Schülersicherheit
  • Kontakt
  • Page d'accueil
  • Éducation
    • Philosophie
    • Niveaux
    • Conseil et soutien psychologique
  • Culture
    • Introduction
    • Bibliothèque
    • Association des Anciens
    • Bourses d'études
    • LA GRECE! Voilà mon pays!
  • Travaux scientifiques
  • Sécurité des élèves
  • Contact
  • Vacancies

Geitonas School IBDP

Welcome Note

We would like to welcome you to the IBDP of Geitonas School. Our department has offered top class international education since 1995. Our mission as educators is not limited to the achievement of high academic results but extends to the fostering of well-balanced, open-minded citizens of the world. The IB Diploma Programme aims at guiding students to effectively analyze and critically arrive at informed conclusions about the world. The IB accomplishes this by exploring language and literature, individuals and societies, a second language, mathematics, the sciences and the arts in an organized manner so as to create scholars equipped to take their places as citizens in the 21st century global community.

Join us on this journey!
Picture
Picture


Dr Vasileios Xyrafas
IBDP Coordinator


Dr Vasileios Xyrafas is the IBDP Coordinator. He holds a BSc in Philosophy from the Philosophical School of the University of Patras, a BSc in Theology from Aristotle University of Thessaloniki, an MA in Sociology from the Radboud University of Nijmegen, The Netherlands, an MA in Philosophy of Religion and a PhD in the field of Sociology and Ethics from Aristotle University of Thessaloniki. He has been teaching Philosophy on the IBDP since 2014 and he was the CAS Coordinator of the same Department from 2012 to 2017. He is also an IB examiner for Philosophy and Theory of Knowledge.
Picture


​Dr Dimitra Louka
Deputy IBDP Coordinator


Dr Dimitra Louka is the Deputy Coordinator of the IBDP at Geitonas School. She holds a BSc, an MPhil in Philology from the Aristotle University of Thessaloniki and a PhD in Modern Greek Literature from the Ottoman, Byzantine and Modern Greek Studies Department at the University of Birmingham. She has been teaching Modern Greek Literature on the IBDP of Geitonas School since 1996 and Modern Greek Language and Literature since 2011. She is also an IB examiner for Modern Greek Language and Literature.

​IBDP beyond the classroom

1. Personal advising
Students have a personal advisor who helps them adjust to the programme’s special requirements.

2. Parents counselling
Regular meetings between the parents and the department’s psychologist are held to inform, guide and create a link between students, parents and teachers.

3. Pre-IB
Twice a week, students of A’ Lykeiou of Geitonas School attend preparation courses in mathematics and essential terminology for all subjects.

4. Summer courses
For two weeks in June, prospective IBDP students attend a summer program to improve core IB skills. DP1 students attend a mid-IB summer program for an intense revision on subjects of their choice.

5. Educational excursions
International mindedness, a core principle of the IB, is promoted through excursions abroad where students visit other IB schools and European Union institutions.

6. Science competitions
The IBDP students participate in international science competitions like the European Union Science Olympiad (EUSO) and the Zero Robotics programming challenge organized by the MIT and NASA.

7. Theatrical performances
As part of the Modern Greek courses, IBDP students, teachers and parents attend selected theatrical performances and have follow-up discussions.

8. Forensics
The aim of forensics is to help students express themselves effectively in English. Students as part of the school’s forensics team participate in national and international competitions.

9. MUN (Model United Nations)
MUN is an educational simulation of the institutions of the United Nations. Students as part of the school’s MUN team participate in MUN conferences in Greece and at Harvard University in Boston, USA.

10. EYP (European Youth Parliament)
EYP is an educational simulation of the procedures of the European Parliament. IBDP students as part of the school’s EYP team attend educational simulations of the procedures of the European Parliament.

11. UNESCO
Each year, in the context of Unesco’s principles, a conference takes place in order to instill the values of Unesco to the students. IBDP students as part of the school’s Unesco team participate in such conferences.

12. Bioethics
Every week, students participate in a two-hour session where bioethical issues are analyzed through discussion and research.


Geitonas School IB Diploma Results May 2018
  • 96.6% of our students obtained the IB Diploma while the world average was 78.2%.
  • One student obtained the maximum possible grade for the IB Diploma that is 45 out of 45.
  • The average Diploma Grade for our students was 35 out of 45, far higher than the world average that was 30 out of 45. Our students scored at least 5 marks above the world average all the previous years.
  • The average grade per subject was 5.51 out of 7, while the world average was 4.8 out of 7.
  • 82% of our students obtained an overall grade higher than the world average that is 30 out of 45.
​
Picture

University placements of the IBDP May 2018 cohort

United Kingdom
  • Imperial College London
  • University College London
  • University of Warwick
  • King’s College London
  • Queen Mary University of London
  • University of Bath
  • University of Manchester
  • Newcastle University
  • Bristol University of the West of England
  • Bournemouth University
  • University of Plymouth
  • University of Reading
  • University of Kent
  • Coventry University
  • University of Essex
  • University of Loughborough
  • University of Sussex

Continental Europe
  • Univeristé d’Aix en Provence, France
  • Univeristé Paris 2 Panthéon, France
  • University of Milano- Bicocca, Italy
  • Delft University of Technology, Holland
  • University of Groningen, Holland

Higher Education Counselling Department

​Our Higher Education Counselling Department aims at guiding and supporting our students in the choice of further studies taking into consideration their personalities and academic abilities. It also helps them to complete and submit university applications to many countries including Great Britain, the Netherlands, France, Belgium, Germany and Switzerland. Our experienced educators and psychologists hold individual sessions with students in which they discuss their needs, concerns and preferences throughout the two years of the IB programme. A number of events are organized every year to inform students about the courses and the entry requirements of universities in different countries as well as the career options they lead to, so that they can carefully plan their Higher Education path.
Picture

Dimitris Notaras


Dimitris Notaras holds a BSc in Biology, a MSc in Biochemistry & Clinical Chemistry and he is currently doing a PhD in Sociology of Education. He is author of several high school biology textbooks. He has been teaching Biology in the secondary school since 1996, has been Coordinator of the Science & Technology Department, Secondary School, since 2000 and has been Higher Education Counselor since 2007. His current position is Deputy Head of Senior
High School.
Picture

Kiki Petridi

Kiki Petridi holds a BA in English Language & Literature, National & Kapodistrian University of Athens, an MA in Applied Linguistics, University of Reading, England, a Teacher Training Certificate, International House, London and is a certified UK university agent (British Council certification). She has been teaching English in the secondary school of Geitonas School since 1995 and she has been the Coordinator of the English Department, High school, as well as a Higher Education Counselor since 2013.
Picture
​
Katerina Griva

Katerina Griva holds a BA in French Language and Literature from the
University of Athens and an M.A. in Teaching French Linguistics from the University of Toulouse II, France. She teaches French B and French ab initio at the IBDP of Geitonas School, is the Assistant CAS Coordinator, and university counselor for studies in European universities. She is a certified examiner at the French Institute of Athens and an IB examiner in French B.

Administration
Picture

​
Joanna Rapti
Administrative Assistant
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Copyright © 2014 Εκπαιδευτήρια ΓΕΙΤΟΝΑ