Όμιλοι ΣΤ΄ Δημοτικού

ΟΜΙΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ: «ΜΙΚΡΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ»

Τα παιδιά της ΣΤ’ Δημοτικού μυούνται στον συναρπαστικό χώρο της δημοσιογραφίας. Διαβάζουν άρθρα και τα σχολιάζουν, μαθαίνουν τα είδη του δημοσιογραφικού λόγου και τις τεχνικές του και ανακαλύπτουν βιωματικά τα μυστικά του επαγγέλματος. Δημιουργούν τέλος το δικό τους φύλλο εφημερίδας.

Βασικοί στόχοι του συγκεκριμένου Ομίλου είναι:

  • η δυνατότητα της δημιουργικής έκφρασης
  • ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου
  • η καλλιέργεια της επικοινωνιακής δεξιότητας
  • η μύηση στην απόλαυση της ανάγνωσης
  • η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
  • η βελτίωση της ικανότητας των παιδιών για την παραγωγή κειμένων

ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Βασικός σκοπός του προγράμματος του Ομίλου Μαθηματικών είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μας εμπιστοσύνη στις μαθηματικές τους ικανότητες και να καλλιεργήσουν θετική στάση για τα Μαθηματικά.

Το πρόγραμμα θα τους προσφέρει μια σειρά από προκλήσεις με στόχους την εφαρμογή και τη σταθεροποίηση ήδη αποκτημένων γνώσεων αλλά και την ανακάλυψη νέων εννοιών. Θα ενθαρρυνθούν να κατασκευάσουν υπολογιστικές τεχνικές, θα ερευνήσουν προβληματικές καταστάσεις και θα αναπτύξουν μεθοδολογικές ικανότητες για την επίλυση προβλημάτων.

ΟΜΙΛΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ: «ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΑ»

Βασικοί στόχοι του ομίλου είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες:

  • να κατανοήσουν τι είναι ο καιρός και πως επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό τις ανθρώπινες δραστηριότητες
  • να κατανοήσουν πώς χρησιμοποιούνται τα μετεωρολογικά όργανα για την μέτρηση των παραμέτρων (θερμοκρασία, υγρασία, ύψος βροχόπτωσης, ατμοσφαιρική πίεση, ταχύτητα ανέμου, κ.λπ.) που επιτρέπουν την περιγραφή-πρόβλεψη του καιρού μιας περιοχής
  • να εξοικειωθούν στην καταγραφή μετεωρολογικών δεδομένων αλλά και να κατανοήσουν πως αυτά τα δεδομένα οδηγούν τους μετεωρολόγους στη πρόγνωση του καιρού
  • να κατανοήσουν τους μηχανισμούς σχηματισμών νεφών και μετεώρων.

Ο όμιλος μετεωρολογίας είναι αυξημένων απαιτήσεων και προτείνεται σε μαθητές με καλές επιδόσεις και ενδιαφέρον για της Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του ομίλου, οι μαθητές θα εργαστούν ομαδικά για την πραγματοποίηση ερευνητικών εργασιών.

ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ – ΛΟΓΟΑΘΛΗΜΑΤΑ

Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή βιωματικά, μέσα από ευφάνταστες και παιγνιώδεις δραστηριότητες, με την τέχνη του λόγου. Θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκήσουν και να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο στην ελληνική γλώσσα, να καλλιεργήσουν τα εκφραστικά τους μέσα και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη.

Στο πλαίσιο του Ομίλου Ρητορικής τα παιδιά θα προετοιμάσουν ομιλίες και παρουσιάσεις και θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε “Λογοαθλήματα”, όπως το Debate και ο Αυθόρμητος Λόγος.

Βασικοί στόχοι του Ομίλου Ρητορικής είναι:

  • η εκμάθηση δεξιοτήτων λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας
  • η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών
  • η ενθάρρυνση της δημιουργικής συνεργασίας
  • η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης

ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ

Αντικείμενο των μαθημάτων θα είναι η εισαγωγή των μαθητών στη λειτουργία και τους κώδικες του θεατρικού παιχνιδιού.

Η πρώτη φάση του εργαστηρίου θα περιλαμβάνει εισαγωγικές ασκήσεις και παιχνίδια, με σκοπό οι μαθητές να συνυπάρξουν δημιουργικά στο πλαίσιο μιας ομάδας με πρότυπο το «θέατρο συνόλου» (théâtre ensemble). Πρωταρχικό μέλημα είναι οι μαθητές να προσλάβουν το θέατρο ως παιχνίδι με εναλλασσόμενες κάθε φορά φόρμες και κανόνες, να το προσεγγίσουν ως έναν «τόπο» συνεργασίας, ελεύθερης έκφρασης, συγκέντρωσης της προσοχής, αποφόρτισης, άσκησης της φαντασίας.

Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει παιχνίδια αφήγησης και ομαδική δουλειά πάνω σε λογοτεχνικά κείμενα, με σκοπό οι μαθητές να ανακαλύψουν δυνατότητες «δράσης μέσω του λόγου» και να εξοικειωθούν με το φαινόμενο και την τεχνική της απεύθυνσης.

ΟΜΙΛΟΣ STEAM

Στον όμιλο STEAM (Science Technology Engineering Art and Mathematics), οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ τάξης του Δημοτικού θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν και να συνθέσουν βασικές έννοιες της Φυσικής, της Μηχανικής, των Μαθηματικών, της Βιολογίας και άλλων επιστημών, μέσα από απλές κατασκευές της καθημερινής ζωής (π.χ. Ρομποτικός Βραχίονας, Γερανός, Αυτοκίνητο, Καταπέλτης κ.α.).

Μέσα από διαθεματικές δράσεις, οι μαθητές, χρησιμοποιώντας απλά υλικά (χαρτόνια, καλώδια, μπαταρίες κ.α.), υλοποιούν κατασκευές που βοηθούν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, καλλιεργούν τη συνεργασία και αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους για την επίλυση προβλημάτων.​

ΟΜΙΛΟΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ

Ο όμιλος της Χορωδίας έχει ως στόχο την καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών, την καλλιέργεια των μουσικών τους δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της μουσικής τους παιδείας. Επίσης, διευρύνεται το γνωστικό τους υπόβαθρο, καθώς έρχονται σε επαφή με μουσικά είδη διαφορετικών εποχών και στυλ, ενώ συγχρόνως αναπτύσσεται η συλλογικότητα και καλλιεργείται πνεύμα ομαδικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των χορωδών.

Κατά τη διάρκεια του ομίλου τα παιδιά μαθαίνουν να αναπνέουν διαφραγματικά, να τοποθετούν σωστά τη φωνή τους, να ερμηνεύουν τραγούδια και να παίζουν μουσικά θέματα, τα οποία παρουσιάζουν σε εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου.