ΟΜΙΛΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ: «ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΣΕ ΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΜΕΓΑΛΟΥΣ»
Τα παιδιά της Ε’ Δημοτικού έρχονται σε επαφή με ένα ευρύ φάσμα σύγχρονων βιβλίων για μικρά παιδιά. Διαβάζουν κι επεξεργάζονται βιβλία που έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως βιβλία upside down ή silent, και συνειδητοποιούν πως δεν αφορούν μόνο τους μικρούς!Τέλος, γίνονται και τα ίδια δημιουργοί τέτοιων βιβλίων.
Βασικοί στόχοι του συγκεκριμένου Ομίλου είναι:
- η δυνατότητα της δημιουργικής έκφρασης
- ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου
- η καλλιέργεια της επικοινωνιακής δεξιότητας
- η μύηση στην απόλαυση της ανάγνωσης
- η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης
- η βελτίωση της ικανότητας των παιδιών για την παραγωγή κειμένων
ΟΜΙΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ
Βασικός σκοπός του προγράμματος του Ομίλου Μαθηματικών είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μας εμπιστοσύνη στις μαθηματικές τους ικανότητες και να καλλιεργήσουν θετική στάση για τα Μαθηματικά.
Το πρόγραμμα θα τους προσφέρει μια σειρά από προκλήσεις με στόχους την εφαρμογή και τη σταθεροποίηση ήδη αποκτημένων γνώσεων αλλά και την ανακάλυψη νέων εννοιών. Θα εμπεδώσουν και θα επεκτείνουν τις γνώσεις τους ως προς τη χρήση των αριθμών και θα ασκηθούν στη χρήση νοερών υπολογισμών. Θα ενθαρρυνθούν να κατασκευάσουν υπολογιστικές τεχνικές, θα αναπτύξουν τις γνώσεις τους για τα δεκαδικά κλάσματα και τους δεκαδικούς αριθμούς, θα ερευνήσουν προβληματικές καταστάσεις και θα αναπτύξουν μεθοδολογικές ικανότητες για την επίλυση προβλημάτων.
ΟΜΙΛΟΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ:
«ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ – ΑΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΟΙ»
Η παγκόσμια κλιματική αλλαγή αποτελεί ένα από τα πιο ζωτικά ζητήματα του αιώνα για τον πλανήτη και την ανθρωπότητα. Οι καταστροφικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής παρατηρούνται όλο και πιο συχνά, επηρεάζοντας τη ζωή των ανθρώπων και η μεγιστοποίηση ή όχι του προβλήματος εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από την αλλαγή της συμπεριφοράς τους σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος.
Βασικοί στόχοι του συγκεκριμένου Ομίλου είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες:
- να αναπτύξουν οικολογική συνείδηση
- να γνωρίσουν το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής
- να συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα δράσης και υιοθέτησης πρακτικών για την προστασία του περιβάλλοντος με στόχο αρχικά τον μετριασμό των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής
- να γνωρίσουν τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.
ΟΜΙΛΟΣ ΡΗΤΟΡΙΚΗΣ – ΛΟΓΟΑΘΛΗΜΑΤΑ
Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή βιωματικά, μέσα από ευφάνταστες και παιγνιώδεις δραστηριότητες, με την τέχνη του λόγου. Θα έχουν τη δυνατότητα να εξασκήσουν και να βελτιώσουν τον προφορικό τους λόγο στην ελληνική γλώσσα, να καλλιεργήσουν τα εκφραστικά τους μέσα και τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες, τη φαντασία και τη δημιουργική σκέψη.
Στο πλαίσιο του Ομίλου Ρητορικής τα παιδιά θα προετοιμάσουν ομιλίες και παρουσιάσεις και θα δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους σε “Λογοαθλήματα”, όπως το Debate και ο Αυθόρμητος Λόγος.Βασικοί στόχοι του Ομίλου Ρητορικής είναι:
- η εκμάθηση δεξιοτήτων λεκτικής και μη λεκτικής επικοινωνίας
- η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης των μαθητών
- η ενθάρρυνση της δημιουργικής συνεργασίας
- η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης
ΟΜΙΛΟΣ ΘΕΑΤΡΟΥ
Αντικείμενο των μαθημάτων θα είναι η εισαγωγή των μαθητών στη λειτουργία και τους κώδικες του θεατρικού παιχνιδιού.
Η πρώτη φάση του εργαστηρίου θα περιλαμβάνει εισαγωγικές ασκήσεις και παιχνίδια, με σκοπό οι μαθητές να συνυπάρξουν δημιουργικά στο πλαίσιο μιας ομάδας με πρότυπο το «θέατρο συνόλου» (théâtre ensemble). Πρωταρχικό μέλημα είναι οι μαθητές να προσλάβουν το θέατρο ως παιχνίδι με εναλλασσόμενες κάθε φορά φόρμες και κανόνες, να το προσεγγίσουν ως έναν «τόπο» συνεργασίας, ελεύθερης έκφρασης, συγκέντρωσης της προσοχής, αποφόρτισης, άσκησης της φαντασίας.
Η δεύτερη φάση θα περιλαμβάνει παιχνίδια αφήγησης και ομαδική δουλειά πάνω σε λογοτεχνικά κείμενα, με σκοπό οι μαθητές να ανακαλύψουν δυνατότητες «δράσης μέσω του λόγου» και να εξοικειωθούν με το φαινόμενο και την τεχνική της απεύθυνσης.
ΟΜΙΛΟΣ STEAM
Στον όμιλο STEAM (Science Technology Engineering Art and Mathematics), οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ τάξης του Δημοτικού θα έχουν την ευκαιρία να κατανοήσουν και να συνθέσουν βασικές έννοιες της Φυσικής, της Μηχανικής, των Μαθηματικών, της Βιολογίας και άλλων επιστημών, μέσα από απλές κατασκευές της καθημερινής ζωής (π.χ. Ρομποτικός Βραχίονας, Γερανός, Αυτοκίνητο, Καταπέλτης κ.α.).
Μέσα από διαθεματικές δράσεις, οι μαθητές, χρησιμοποιώντας απλά υλικά (χαρτόνια, καλώδια, μπαταρίες κ.α.), υλοποιούν κατασκευές που βοηθούν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητάς τους, καλλιεργούν τη συνεργασία και αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους για την επίλυση προβλημάτων.
ΟΜΙΛΟΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ ΚΑΙ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ
Ο όμιλος της Χορωδίας έχει ως στόχο την καλλιτεχνική έκφραση των παιδιών, την καλλιέργεια των μουσικών τους δεξιοτήτων και την ανάπτυξη της μουσικής τους παιδείας. Επίσης, διευρύνεται το γνωστικό τους υπόβαθρο, καθώς έρχονται σε επαφή με μουσικά είδη διαφορετικών εποχών και στυλ, ενώ συγχρόνως αναπτύσσεται η συλλογικότητα και καλλιεργείται πνεύμα ομαδικότητας και αλληλεγγύης μεταξύ των χορωδών.
Κατά τη διάρκεια του ομίλου τα παιδιά μαθαίνουν να αναπνέουν διαφραγματικά, να τοποθετούν σωστά τη φωνή τους, να ερμηνεύουν τραγούδια και να παίζουν μουσικά θέματα, τα οποία παρουσιάζουν σε εκδηλώσεις στο χώρο του σχολείου.